Διατροφικά οφέλη των σπόρων κάνναβηςOι σπόροι κάνναβης είναι γεμάτοι από θρεπτικές ενώσεις, όπως:

1.Πρωτεΐνη

Οι σπόροι σε σκόνη περιέχουν σχεδόν τόσο πρωτεΐνη όσο και σόγια. Σε κάθε 30 γραμμάρια (g) σπόρων,
ή περίπου μια κουταλιά της σούπας, υπάρχουν 9,46 γραμμάρια πρωτεΐνης.
Αυτοί οι σπόροι είναι μια πλήρης πηγή πρωτεΐνης, που σημαίνει ότι παρέχουν και τα εννέα απαραίτητα αμινοξέα.
Τα αμινοξέα είναι τα δομικά στοιχεία όλων των πρωτεϊνών. Το σώμα δεν μπορεί να παράγει εννέα από αυτά τα οξέα,
οπότε ένα άτομο πρέπει να τα απορροφήσει μέσω της διατροφής.

Σχετικά λίγες φυτικές τροφές είναι πλήρεις πηγές πρωτεϊνών, καθιστώντας τους σπόρους κάνναβης μια πολύτιμη
προσθήκη σε μια χορτοφαγική ή vegan δίαιτα.
Οι σπόροι κάνναβης είναι ιδιαίτερα πλούσιοι σε ένα αμινοξύ που ονομάζεται αργινίνη,
το οποίο έχει οφέλη για την υγεία της καρδιάς.

2. Ακορεσμένα λίπη

Τα οφέλη για την υγεία των πολυακόρεστων λιπών, ιδιαίτερα των ω-3 λιπαρών οξέων, γίνονται ολοένα και πιο γνωστά.

Οι σπόροι κάνναβης είναι μια μεγάλη πηγή απαραίτητων λιπαρών οξέων, όπως το άλφα-λινολενικό οξύ (ALA),
το οποίο είναι ένα ωμέγα-3.

Το σώμα δεν μπορεί να παράγει απαραίτητα λιπαρά οξέα και το σώμα πρέπει να τα απορροφήσει από τη διατροφή.
Είναι καθοριστικής σημασίας για τη μακροπρόθεσμη υγεία.
Ο λόγος των ωμέγα-3 με ωμέγα-6 είναι επίσης σημαντικός.
Γενικά, οι άνθρωποι τείνουν να τρώνε πάρα πολλά ωμέγα-6 και πολύ λίγα ωμέγα-3,
αλλά η προσθήκη σπόρων κάνναβης στη διατροφή μπορεί να συμβάλει στην ισορροπία.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα μιας μελέτης σε ζώα του 2015, η ενσωμάτωση σπόρων κάνναβης και ελαίου κάνναβης
στη διατροφή των ορνιθών οδήγησε σε αυγά με αυξημένα επίπεδα ωμέγα-3 στους κρόκους και σε υγιέστερο λόγο ωμέγα-3 προς ωμέγα-6.

Επίσης, οι σπόροι κάνναβης έχουν χαμηλή περιεκτικότητα σε κορεσμένα λίπη και δεν περιέχουν λιπαρά trans.
3. Ίνα

Μεγάλο μέρος της ίνας σε σπόρους κάνναβης βρίσκεται στο εξωτερικό του κύτος ή κέλυφος. Αν είναι δυνατόν,
αγοράστε σπόρους κάνναβης με τα κύτη άθικτα.

Ωστόσο, ακόμη και χωρίς τα κελύφη, οι σπόροι κάνναβης αποτελούν πηγή θεού pf,
με τρεις κουταλιές της σούπας που περιέχουν περίπου 1,2 g ίνας.

Η κατανάλωση αρκετών ινών κάθε μέρα μπορεί:

Να μειώσει την όρεξη
Να βοηθήσει με τη διαχείριση βάρους
Να βοηθήσει με τη σταθεροποίηση των επιπέδων σακχάρου στο αίμα
Να προάγει την υγεία του εντέρου

4. Ορυκτά και βιταμίνες

Οι σπόροι κάνναβης περιέχουν μια εντυπωσιακή ποικιλία από
βιταμίνες και μέταλλα και είναι ιδιαίτερα πλούσια σε:

-Βιταμίνη Ε
-Μαγνήσιο
-Υποφωσφορικός
-Κάλιο
-Είναι επίσης μια καλή πηγή σιδήρου, ψευδαργύρου και βιταμινών Β, όπως:

-Νικοτινικό οξύ
-Ριβοφλαβίνη
-Θειαμίνη
-Βιταμίνη Β-6
-φολικού οξέος

5. Προστατέψτε τον εγκέφαλο
Μια μελέτη που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Food Chemistry διαπίστωσε ότι το εκχύλισμα σπόρων
κάνναβης έχει αντιοξειδωτικές επιδράσεις σε εργαστηριακές εξετάσεις. Αυτές οι επιδράσεις μπορεί
να προκύψουν από την περιεκτικότητα του σπόρου σε κανναβιδιόλη (CBD).

Τα αποτελέσματα μιας ανασκόπησης από το 2018 δείχνουν ότι η CBD και άλλες ενώσεις στους σπόρους
μπορεί να έχουν νευροπροστατευτικά, αντιφλεγμονώδη αποτελέσματα και μπορεί επίσης να
βοηθήσουν στη ρύθμιση του ανοσοποιητικού συστήματος.

Η ανασκόπηση υποδηλώνει ότι, λόγω αυτών των δυνητικών ιδιοτήτων, η CBD μπορεί να βοηθήσει με νευρολογικές παθήσεις, όπως:

-Τη νόσο του Parkinson
-Η ασθένεια Αλτσχάϊμερ
-Πολλαπλή σκλήρυνση
-Νευροπαθητικός πόνος
-Παιδικές διαταραχές